úterý 10. ledna 2017

Makový raw dezert

Mám pro vás další super recept na raw dezert, který vznikl vlastně úplně náhodně. Původně jsem chtěla dělat makové mléko, jenže ten den mi "řekl pápá" můj mixér a ten druhý na to neměl tolik síly, aby mák rozmělil. Tak jsem přemýšlela, co s tím. Mám doma ořechy, švestky pojď něco vyzkoušet. Samozřejmě napadly mě i knedlíky se švestkami a mákem, ale s moukou nejsem moc kámoš a navíc je to větší piplačka, tak jsem se rozhodla zkusit něco raw. A dopadlo to skvěle! Dezert je zdravý díky máku a ořechům, doslazený jen švestkami a banánem a chutná opravdu super. Určitě vyzkoušejte!!!





Suroviny pro 8 osob


100g vlašských ořechů
100g kešu ořechů
1 šálek sušených švestek
1 šálek strouhaného kokosu
1 šálek mletého máku
4 ks banánů
1 lžíce skořice
2 lžíce kokosového oleje

Postup přípravy:

  1. Vlašáky, kešu a ¾ švestek přes noc namočím do vody, druhý den tuto směs sliji a přidám dvě lžíce kokosového oleje.
  2. Dobře rozmixuji do hladkého těsta a zapracuji do dortové nebo zapékací formy a dám do lednice ztuhnout.
  3. Mezitím si nakrájím banány na kolečka, pomelu mák a rozmixuji se zbytkem švestek, přidám skořici, pokud je směs stále sypká, přidám rozmačkaný banán.
  4. Korpus vytáhnu z lednice a posypu kokosem, pokladu na něj banány a na ně potom makovou vrstvu.
  5. Na závěr jsem ozdobila dort zbylým banánem, posypala kokosem a nechala v lednici odpočívat aspoň dvě hodiny.

Žádné komentáře:

Okomentovat