úterý 1. srpna 2017

Gazpacho

V tomto horkém počasí mám vždycky chuť na něco osvěžujícího, ale ne jen na klasický salát. Hledala jsem nějakou inspiraci na internetu, jak nejlépe zpracovat kyblík rajčat ze zahrádky. A narazila jsem na španělské garzapcho. Mňam, málem jsem na něj zapomněla. Většina z vás možná už tuto polévku ochutnala, existuje spousta receptů, tak vyzkoušejte ten můj, já si vážně pochutnala a navíc využila čerstvou zeleninu ze zahrádky. Tak jen do toho, příprava zabere pár minut a máte skvělý letní oběd nebo večeři.
A určitě mi napiště, jak vám chutnalo!




Suroviny na čtyři porce:

600 g rajčat
2 šalotky
2 papriky
1 velká okurka
2 stroužky česneku
3 lžíce olivového oleje
2 lžíce vinného octa
1 lžíce datlového sirupu
pár kapek worcesterské omáčky
sůl, pepř


Postup přípravy:

  1. Rajčata lehce naříznu do kříže a vložím na 1 až 2 minuty do vařící vody. Potom je oloupu a nakrájím na drobno.
  2. Do mixéru vložím rajčata, šalotku, papriky i oloupaný česnek a rozmixuji na hrubší hmotu. Okurku oloupu a společně se zbylými ingrediencemi ji přidám k rozmixované zelenině. Znovu mixuji do hladka. Podle chuti doladím solí, pepřem a datlovým sirupem. Takto připravenou polévku přeliji nejlépe do skleněného džbánu, zakryji a dám do ledničky pořádně vychladit.
  3. Španělé doporučují k polévce rozpečenou bagetu na olivovém oleji, kterou vloží do polévky. Já jsem místo pečiva zvolila raw semínkovo - brokolicové keksy. Nechte si chutnat a napište.

Žádné komentáře:

Okomentovat