středa 6. července 2016

Cizrnový falafel

Další z mých favoritů! Poprvé jsem ho vyzkoušela v Londýně, kousek od Tower Bridge, a totálně jsem si ho zamilovala pro jeho orientální vůni i chuť. Bohužel v Česku jsem nenarazila na žádnou verzi, která by uspokojila mé chuťové buňky. Většinou v něm bylo hodně mouky a nebo málo koření.Tak jsem ho prostě musela vyzkoušet sama.

Co je to falafel?
Jedná se o smažené či pečené kuličky nebo placičky z bobů nebo cizrny.
Je oblíbený v zemích Blízkého východu, zejména v západním Libanonu a Izraeli. Chutná skvěle v tortille i v salátu. Záleží jak vydatný oběd nebo večeři potřebujete, protože opravdu zasytí. Proč zařadit cizrnu do svého jídelníčku jsem už zdůraznila v receptu na hummus ZDE.





Suroviny:
2 hrnky cizrny nebo 400g konzervované cizrny (slité)
červená cibule
2 stroužky česneku
2 vejce
2 lžíce hladké celozrnné nebo špaldové mouky
hrst nasekané čerstvé petrželky nebo koriandru
lžička mletého římského kmínu
lžička kurkumy
lžička mletého koriandru pokud nemáme čerstvý
půl lžička mletého chilli
2 lžíce oleje

pepř a sůl



Postup:

  1. Cizrnu sliji, osuším a rozmačkám.
  2. Smíchám s nasekanou cibulí, utřeným česnekem, vejcem, moukou, nasekanou petrželkou nebo koriandrem a ostatním kořením.
  3. Dochutím pepřem a solí.
  4. Těsto nechám odpočinout půl hodiny v ledničce a z hmoty pak rukama vytvořím karbanátky.
  5. Peču v troubě na pečícím papíře 30 min na 200 stupňů, nebo rozehřeji na pánvi olej a opékám 3 minuty z každé strany dozlatova.
  6. Podávám s listovým salátem, zeleninou a dipem.

Dip:
Můžete připravit podle chuti. Já jsem jednoduše rozmixovala ricottu s trochou vody, citronové šťávy z půlky citrónu a pár lístky máty. Směs jsem na závěr jen osolila a opepřila

4 komentáře: