úterý 21. února 2017

Mango sticky rice

Letošní zima je vážně super, člověk si konečně pořádně užije sníh a hory, ale mně už to přijde trochu dlouhý. Potřebuji nutně slunce, "vitamín sea” a nabít se pozitivní energií. Často teď myslím na svoje zážitky z Thajska a vždycky při tom dostanu chuť na místní sladkost. Mango sticky rice je prostě neřest a já jí v Thajsku propadla a nemohla se jí nabažit. Je to lepivá rýže na sladko, kde hlavní roli hraje sladká rýže - samozřejmě hodně slazená cukrem, a taky mango, které je fantasticky dozrálé a sladké. Recept jsem si trošku musela upravit a nahradila cukr. Určitě ho vyzkoušejte, bude vám zaručeně chutnat a navíc to je velká rychlovka. A slibuju, že s tímhle na talíři si vykouzlíte trochu léta i v zimě.





Pro tento recept jsem vybrala rýži basmati, protože je naprosto bezlepková, má nízký glykemický index, snižuje cholestrol a tlak. Místo cukru jsem zvolila javorový sirup, ale můžete ho nahradit medem, rýžovým nebo datlovým sirupem. A mléko je samozřejmě ideální kokosové. Tak pojďme na to!


Tip na nákup manga!: Pokud chcete koupit kvalitní, měkké, sladké a zralé mango, tak doporučuji Makro nebo Lidl.


Suroviny:
1 velké zralé mango
1,5 hrnku basmati rýže
3 dcl kokosového mléka
1 lžíce javorového sirupu
sezamová semínka


Postup přípravy:
  1. Rýži propláchnu a v hrnci mezi tím přivedu k varu oslazené kokosové mléko
  2. Potom přisypu rýži a vařím asi 15 minut, než je měkká. Odstavím ze sporáku a nechám chvíli pod utěrkou dojít a nakrájím si mango.
  3. Servíruji na talíř, posypu semínky a na ozdobu trošku poliji javorovým sirupem.

Žádné komentáře:

Okomentovat