neděle 4. června 2017

Recyklované muffiny

Recyklované muffiny? Asi si říkáte, jestli jsem se už nezbláznila a není ze mě úplný bio magor. Kdepak, jsem to pořád já. Jak už jsem psala, každé ráno začínám s lahodným fresh džusem, který si doma sama odšťavňuji. Mám sice skvělý šnekový odšťavňovač, který slisuje maximum šťávy z ovoce i zeleniny, ale vždy zbude nějaký suchý odpad. Obvykle přijde otázka, jestli ho vyhodím nebo zkusím něco vykouzlit. Naposledy to byly moje řepové karbanátky, jestli si pamatujete? Tentokrát jsem ze zbytků zeleniny (celer a mrkev) udělala výborné muffiny. Výsledek byl až překvapivě vynikající, hlavně se skvělým kešu krémem. Samozřejmě bez cukru, bez mouky. K nedělní kávičce opravdu jak dělané, takže doporučuji vyzkoušet!




Suroviny 4 střední muffiny:
5 mrkví
½ menšího celeru
½ hrnku ovesných vloček
¼ hrnku slunečnicových semínek
¼ hrnku mletých vlašských ořechů
2 vejce
1 lžíce medu nebo datlového sirupu
1 lžíce skořice
¼ hrnku vody
rozinky

Kešu krém
1 hrnek nesolených kešu ořechů
1 lžíce datlového sirupu
2 kapky vanilkového extraktu
špetka soli
voda

Postup přípravy:

  1. Předem namočím kešu ořechy do sklenice s vodou, minimálně na 2 hodiny.
  2. Pokud nemám mrkev a celer z odšťavňovače, nastrouhám je na jemno. Ovesné vločky a slunečnicová semínka rozmixuji na "mouku".
  3. Do misky nasypu zeleninu, rozmixované vločky a semínka, ořechy, vejce, skořici, rozinky, osladím, přidám vodu a vše promíchám a nechám chvíli uležet.
  4. Předehřeji troubu na 160 stupňů a těsto vložím do silikonových formiček a dám péct asi na 30 minut, dokud se těsto nezačne odlepovat od formiček.
  5. Mezitím si připravím krém. Sliju vodu z namočených kešu ořechů a ještě jednou je propláchnu. Vložím do mixéru, osladím sirupem, přidám špetku soli, a pokud máte kapku vanilkového extraktu, tak vřele doporučuji přidat. Potom mixuji do hladkého krému. Případně přidám trošku vody.
  6. Muffiny nechám vychladnout a ozdobím krémem, ovocem. Určitě si je oblíbíte.

1 komentář: