úterý 26. září 2017

Cuketový chleba

To, že někdy budu péct doma vlastní chleba, bych do sebe před pár roky vůbec neřekla. Ale jak víte vaření mě baví a hlavně, když chcete pro své tělo to nejlepší a nejzdravější, je lepší si to připravit doma, protože 100% víte, co jíte. Ano úroda cukety je obvykle hojná a i já jsem dostala několik cuket do sbírky. Tentokrát jsem vyzkoušela upéct domácí chleba a byl naprosto famózní. Přidala jsem do něho hodně semínek - slunečnicové, dýňové a chia. A místo klasické mouky jsem zvolila pohankovou mouku.  Recept je velmi jednoduchý a příprava neskutečně rychlá. Tak doufám, že vyzkoušíte se mnou a napíšete, jak vám chutnalo. A nebojte na příběhy nezapomínám, neříkám, že bude ve středu, ale do konce týdne určitě. Hezký den všem!


Suroviny:
200g cukety
150g pohankové mouky
2 vejce
3 lžíce olivového oleje
1 lžíce dýňového semínka
1 lžíce slunečnicového semínka
1 lžíce chia semínka
2 lžičky prášku do pečiva
sůl, provensálské bylinky



Postup přípravy:
  1. Cuketu oškrabu, rozkrojím na půlky a lžičkou vydlabu semínka, potom nastrouhám na hrubším struhadle.
  2. Do nastrouhané cukety přidám uvedené ingredience a řádně promíchám, pokud je těsto husté přidám trošku vody, ale nezapomeňte, že cuketa obsahuje hodně vody.
  3. Formu na chlebík si vymažu olivovým olejem, vložím pečící papír a těsto vliji do formy a dám péct do vyhřáté trouby na 180 stupňů a peču 30-40 minut.

1 komentář:

  1. Ahoj, chleba je super, už ho dělám po několikáté! Baví mě na něm, že se do něj dá přidat cokoliv :). Akorát mi zatím nikdy pořádně nevykynul, neměla bys radu, jak to zlepšit? :) Díky, Monča

    OdpovědětVymazat