pondělí 4. září 2017

Vege burger

Vege burger


Znáte to, jste nachlazení, celý den popíjíte čajíček, jíte ovoce, a pak vás přepadne hlad. Tak jsem to měla přesně já v sobotu. Hlava bolela, rýmečka mě šikanovala ucpaným nosem, ale kolem páté odpoledne přišel hlad a chuť na něco NE-úplně zdravého, ale Ne-úplně špatného. U nás v Brně byl burger fest v sobotu a já se chtěla mrknout jaké vege burgery nabízejí - tedy jestli vůbec nabízejí. Ale zůstala jsem s bolehlavem raději doma a udělala si svůj vege burger festival doma. Možná někteří z vás mě sledovali na mém Instagramu - Foodtherapybydenisa, kam jsem dávala každý krok a postup přípravy na mém Instastories. Musím říct, že jsem toho vůbec nelitovala a neskutečně si pochutnala. Červená řepa je prostě skvělá na mnoho způsobů a u mě hrála úlohu hlavní suroviny. Už jsem vám ukazovala ve svém receptu na zeleninové karbanátky, co občas dělám se zbytkem odšťavněné zeleniny, a tady tomu bylo podobně. Správnou chuť tomu ještě dodalo domácí cibulové chutney, které jsem si musela upravit a nahradit cukr. Navíc jsem použila kvalitní sýr gorgonzola, ale každý má rád něco jiného a ve fantazii se meze nekladou. Příště ještě vyzkouším udělat domácí pečivo, ale to už jsem nestihla. Stejně jsem snědla jen spodek, na kterém byl burger položený a myslím, že i bez pečiva je to skvělý tip na oběd nebo večeři. Určitě vyzkoušejte, je to bomba!!! A jak jste mohli vidět na mém instagramu, chutná i chlapům!!!



Suroviny na dva vege burgery:
3 červené řepy
120 g mletých ovesných vloček
2 vejce
3 stroužky česneku
1 lžička tymiánu
1 hrst čerstvé petržele nebo koriandru
brambory a batáty na domácí hranolky
sůl a pepř, bylinky dle chuti



Suroviny na obložení a dochucení:
1 červenou cibuli
3 lžíce olivového oleje
1 lžíce čekankového sirupu nebo medu
3 lžíce červeného vína
1 lžíce balsamica
80g sýru gorgonzola
2 celozrnné bulky





Suroviny na domácí tatarku:
1 bílý jogurt
¼ cibule
1 lžička hořčičného semínka
1 kyselá okurka
sůl, pepř

Postup přípravy:
  1. Oloupanou syrovou řepu odšťavním a dužinu dám stranou. Ale pro vás, kteří odšťavňovač nemáte, stačí řepu nastrouhat na jemno a vymačkat z ní co nejvíce tekutiny.
  2. Vločky rozmixuji na jemno a přidám do řepy společně s vajíčky, česnekem, tymiánem, nasekanou petrželí, pepřem a solí a pořádně promíchám. Těsto nechám 20 minut odležet, aby vločky nasákly vlhkost.
  3. Brambory a batáty řádně omyji, vložím na plech, pokapu olivovým olejem a přidám sušené bylinky - rozmarýn a bazalku, rozehřeji troubu na 180 stupňů a dám péct.
  4. Mezitím si připravím karamelizovanou cibulku. Velmi na jemno nakrájím cibuli na kroužky a velmi pomalu opékám na oleji asi 10 minut. Pak přidám lžíci čekankového sirupu (místo cukru) a nechám cibuli zkaramelizovat. Pomalu přilévám víno a balsamico, dokořením pepřem a solí a asi ještě 5 minut vařím, dokud směs nebude hustá a cibule měkká.
  5. Z řepové směsi vytvořím 2 placičky a smažím je na oleji do zlatova. Pozn. můžete i péct pokud neděláte hranolky jako já v troubě. Na bagetu položím řepovou placku, lžíci připraveného cibulového chutney, plátek sýru gorgonzola a dám na 5 minut zapéct.
  6. Domácí tatarka - do bílého jogurtu nastoruhám kyselou okurku, na jemno nakrájím trošku cibulky, přidám hořčičné semínko, sůl a pepř a vše zamíchám.
  7. A nezapomenu to všechno hezky naservírovat. Nechte si chutnat a napište, jaké jsou vaše tipy na burgery bez masa.

Žádné komentáře:

Okomentovat